HUR JAG GÖR MINA KOLLAGE


Fick en fråga av malin om var jag redigerar mina kollagebilder. För det första är alla kollage inte gjorda av mig. Men då skriver jag oftast det. Men när jag gör själv använder jag mig nästan alltid av paint. För att få bilderna att lägga sig över varandra använder man detta verktyg (markerat med röd cirkel, klicka på bilden så blir den större):

  • Ska jag lägga till texter och liknande till mina paint kollage använder jag ofta internetprogrammet picnik.com (länk) Där behöver du inte registrera dig eller ladda hem programmet, dessutom är det ett program som du lätt lär dig.
  • Om jag inte använder paint brukar jag använda internetsidan polyvore.com (länk) Även där behöver du inte regisrera dig eller ladda ner något. Där hittar du andra modeintresserades kollage. Ett minus med sidan är att bilderna blir inte så breda.
  • Ibland när jag bara vill göra ett snabbt kollage med bara bilder, ingen text kan jag använda mig av microsoft office word. Vill du ha bilderna över varandra där så ska du göra så här (klicka på bilden så blir den större):


Hoppas jag lärde er något nytt! Säg gärna till om ni undrar något eller inte riktigt har förstått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0