Småttingmiddagen

Gårdagen var trevlig. Vi förfestade lite hos Moa innan vi stack till sittningen på skolan. Förrätten var nån form av ett skämt. De sa att det var "rester av småttningveckan" dvs 3 veckor gammal smörja de mixat ihop. Det var dessutom grönt och väldigt gelé-igt i konsistensen. Jag åt inte en tugga av det. Istället skopade jag och min bordsgranne det i våra plastkoppar som blev över efter välkomstdrinken. Ingen märkte det, och vi fick inget straff. Haha!
 
Efter middagen, huvudrätten och efterrätten, som lyckligtvis var gott, skulle vi ut på "det slutgiltiga testet" för att vi skulle få bli riktiga ASKeter (ask står för alnarp studentkår) 
 
Sagt och gjort gick vi ut på en prommenad i skogen, blött, kallt och mörkt var det. Jag tog av mig skorna för att jag hade så fruktansvärt ont. Vi skulle doppa fötterna i en bäck, dricka någon äcklig kryddig tomatsoppa som skulle föreställa blod, samt ta emot en knapp för att visa att vi blivit ASKeter. 
 
Efter "testet" hade jag ont i fötterna, var på dåligt humör m.m. Så jag bestämde mig för att åka hem. Klockan var då ungefär halv 12. Jag var hemma runt 1- halv 2 och det var faktiskt riktigt skönt att lägga sig i sängen och sova.
 
Vi fick även en sång bok under middagen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0