Mitt jullov del 2

 På juldagen var vi hos Dannys familj och firade jul. De firar inte den 24de utan den 25de. Så det blev god mat och roligt umgänge, samt öppnande av ett paket. Resten tog vi den 28onde när Anne kom hem igen från Nederländerna. Med sig hade hon deras farmor Dinie som stannade ända fram tills den 6de januari. Jag har fått många fina paket under julen, mestadels presentkort, men det var ju det jag önskade mig! :) Så nu blir det shoppa loss nu när jag är nere i Skåne igen ;). Nyåret firades i Härnösand med Alexandra och Hanna. Stannade över en extra dag så åkte hem lördag den andra. På fredagen hade vi bara bakishäng, åt såklart pizza till lunch och sedan på kvällen blev det tacomys och film! På lördagen då jag kom hem åkte vi direkt till sjukhuset eftersom mormor varit dålig. Beskeden var bättre än vad vi hade trott, men hon fick ändå ligga kvar ca 1½ vecka eftersom hon var både uttorkad och hade infektioner lite här och där. Var inne och hälsade på så mycket jag kunde under veckan som följde, men det blev en del jobb emellan också som jag hade tagit på mig. Det var kul att jobba, bland annat var jag med på inventeringen för första gången. Inventeringen var faktiskt min sista dag på Plantagen i Sundsvall, eftersom jag nu ska börja jobba på Plantagen i Lund! Hur som helst klämde jag in besök hos så många jag kunde innan jag åkte ner till Skåneland igen. Hade tjejkväll hos Malin med henne, Micaela och Josefin och Lea såklart ;) Vi spelade olika sällskapspel och åt spagetti med köttfärssås. En lugn och kul kväll med massa nostalgi. På måndagen hade jag och Danny vår julklapp till varandra då vi gick på spa och åt en mysig middag på APA som slutade i en kaffedrink på Invito! :) Sista dagen i Sundsvall träffade jag Alexandra, Hanna och Sofie (!!) på Birsta. Har inte träffat Sofie sen studenten så det var riktigt kul att ses! Stack upp till jobbet för att säga hejdå, köpte tulpaner till mormor och åkte hem till henne med dom. Åkte sedan hem och gjorde mig i ordning för en tribello/vinkväll nere hos Linnea med henne och Lisabet! Blev en tidig kväll men rolig ändå! Så var mitt jullov, intensivt och späckat som vanligt. Men så blir det med en stor härlig släkt och massa vänner :) <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0