Fikarast

Sitter på jobbet och dricker en kopp kaffe. Jobbar 11.15- 20.15 så det blir inget gymmande för mig idag. Har äntligen kommit igång med träningen igen efter en knagglig höst, så svårt att få rutiner när man jobbar kväll så ofta medan Danny jobbar dag/går i skola. Men nu har jag helt enkelt insett att jag måste träna själv. Så innan jobb är det än så länge löpbandet som gäller. Det går bättre och bättre för varje gång. Försöker öka takten lite nästan varje gång för att utmana mig själv. Dock måste jag ha i åtanke att jag lätt får sträckningar och överansträngda muskler, så jag får inte öka hur snabbt som helst 😉. Mitt första "mål" efter mitt långa uppehåll är iallafall att springa 5 km under 30 min, och jag är snart där! Efter det blir det nog att öka tiden och försöka mig på milen under en timme, mitt förra mål som jag inte hann med innan annat i livet kom i vägen...

Ikväll ska jag iallafall baka en födelsedagstårta till Danny, eftersom vi får besök imorgon kväll. Jag ska försöka mig på en sockerfri chokladkaka, så önska mig lycka till 😝.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0