WHEN THE HEART IS COLD, THERE'S NO HOPE, AND WE KNOW


Under cykelturen bestämde jag mig för att verkligen ta tag i det här så kallade beach träningen. Att bli snygg till sommaren. Med det innebär det att jag ska börja leva nyttigare och träna mer.

Inom matväg har jag bestämt detta:
♥ Snacks och godis äts på helgerna. Högst en gång i veckan.
♥ När jag är på Barista ska jag dricka grönt te. Kanske att jag tar något till det. (man kan ju inte vara FÖR hård mot sig själv)
♥ Hälften på tallriken ska vara sallad. Mer kött och mindre kolhydrater.
♥ Inget kaffe fram till sommaren.
♥ Jag ska dricka minst 2 liter vatten om dagen.
♥ Frukosten ska vara gröt, någon frukt, juice och kanske en macka.
♥ På eftermiddagsfikat är det en frukt som gäller.

Inom träning har jag bestämt detta:
♥ Cykla minst 6 km om dagen under skoldagar. T.ex 2 km på morgonen, 2 efter middagen, 2 på kvällen.
♥ Innebandy eller fotbolls match/träning 1 eller 2 gånger i veckan.
♥ Ett gym-pass i veckan.
♥ Under helger: promenader, joggning eller simning.

Detta är ett lagomt hälsoschema tycker jag. Inte för hårt så att man fuskar eller lägger av och inte för lätt så att det inte ger någon verkan. Jag är nöjd (Y)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0