några tankar

Har varit och handlat massa nyttig mat nyligen nere på hemköp! Ja, jag har tydligen blivit en "hemköpare" Något jag tänkte på under min resa från skolan till hemköp var just den att jag måste börja äta nyttigt.

När jag nu flyttade hemifrån tänkte jag,yes, nu kan jag äntligen börja leva det nyttiga livet jag alltid sagt att jag ska göra. Men, vad gör jag? Haha jag lever på pyttipanna och pulvermos bl.a. Nej tack, nu ska det bli ändring.

Saken är att jag som så många andra är periodare. Jag är nyttig någon vecka, verkligen tänker på vad jag äter, och tränar lagom mycket. Sen byter jag till att bli lat och hamnar där vid chipshyllan i affären igen. Anledningen till detta tror jag är för att jag varken ser skillnad på min kroppsform eller någon ny siffra på vågen. Jag förändras helt enkelt inte...Eller ja, mina värden på blodsockernivå osv lär ju inte vara i toppform precis. Det var ju inte många månader sen jag svimmade och mådde dåligt. Så nu, när jag själv bestämmer mat helt och hållet, ska jag försöka!!!! Att bli nyttig. Och även träna regelbundet. Man mår fan så mycket bättre!
Tumblr_lsb3m3fucw1qd147io1_500_large

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som om du bara fick onyttig mat hemma :(
Puss gullunge

2012-09-20 @ 17:01:39
Postat av: Emma

Haha nejdå mamma :) Har ju lärt mig av dom bästa när det gäller vad man ska äta och inte!

2012-09-20 @ 17:20:33
URL: http://shlemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0