Denna vecka

Åkte hem till Malmö igen på måndagen. Det tog såklart hela dagen och vi var framme sent på kvällen. Gick direkt och la oss. På tisdagen började min nya kurs: färg och formlära! Vi var på ett stråk i stan och mätte hus, träd, staket och allt annat som var utmärkande för platsen. Anledningen var för att vi skulle senare göra en modell av detta stråk. I onsdags var både jag och Danny ledig så efter ett gympass och dusch så tog vi en promenad ner till stan. Passerade möllan och köpte jordgubbar för 10 kr!!!!! HUR BILLIGT? Bara några 100 meter längre bort kostade dom runt 30. Möllan är underbart. 
 
Vi gick runt på stan och kollade och när vi var klara tog vi en buss till södervärn och handlade take away thaimat. Första gången vi gjorde det och det var super gott! :) Släckte törsten med en singha och en chang. Bara för thai känslan liksom. 

I torsdags var jag i skolan till 16 ungefär. När jag kom hem hade Danny köpt vin till mig. Tror han hade lite skuldkänslor för att åka till sthlm över helgen och lämna mig här. Gulligt var det iallafall. På kvällen fick jag dessutom ryggmassage med lavendelolja. Jag har världens bästa pojkvän <3
 
Igår, fredag. Min cykel fick punktering så blev tvungen att ta bussen till skolan. Första gången sen februari tror jag. Efter skolan hade jag ingenting för mig så jag tog en sväng på stan. Hade någon tusenlapp mer på kontot än vad jag förväntade mig så det blev massa shopping åt mig själv! Var länge sedan jag shoppade så mycket. 
 
Köpte en bok som är helt underbar. Ni trädgårdsintresserade måste köpa den om ni funderar på att göra om hemma eller bara vill inspireras lite ändå. Dina drömmars gröna trädgård heter boken. Iallafall så orkade jag inte laga mat när jag kom hem eftersom jag var på stan till stängning (19.00) Så jag åt på max. Tog en promenad till citygross och köpte lite godis och en ben&jerry för kvällsmys men jag var så mätt sen middagen så det får bli kvällsmys ikväll (lördag) istället. :)
 
Ikväll ska jag äta pizza, dricka vitt och kolla på tv. Alternativt leta efter navelludd. Livet är härligt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0