En händelserik helg

Så har min långhelg gått till ända. Det är verkligen som balsam för själen att vara ledig fyra dagar i rad. Vi har hunnit med massa skojj och åkt iväg på massa olika roliga saker. I fredags stack vi till Maja och Calle tidigt eftersom jag skulle låna Oliver för ett skolprojekt. Går en kurs i miljöpsykologi om barn och deras upplevelser om utomhusmiljöer så jag skulle ut och vandra med ett barn, som ett barn. Det var väldigt mysigt, Maja och Linnea följde med och vi alla hade roligt. När vi kom tillbaka till deras lägenhet satte jag en massa lökar i deras rabatt. Jag satte en blandning av olika röda, gula och orangea tulpaner och narcisser och till det en drös med blåa pärlhyacinter och gula/lila krokusar 😊. Vi blev sedan bjudna på middag hos dem, torsk och potatisgratäng och efteråt blev det dessertvin, kex och fina ostar medan vi spelade spel. En rolig och lyckad kväll helt enkelt. Dagen efter klev vi upp tidigt och åkte till Helsingør med färgan tillsammans med Renée, Maja, Calle och barnen, som var helt lyriska över att få åka en så stor båt. Väl framme åt vi tårta till lunch på ett mysigt café, kollade lite i stan och köpte självklart med oss sprit innan vi tog båten tillbaka till Sverige. Jag och Danny stannade dock kvar i Helsingborg eftersom vi skulle hälsa på hos Marie och Linus med ett gäng från Dannys klass. Vi åt thaimat, drack vin och spelade massa roliga spel. Vi var hemma vid två på natten och helt slut efter en fullspäckad men rolig dag. I söndags träffade vi upp Renée, Petter, Maja och barnen i stadsparken där det var skördefest för att få tillbaka Harry då han sovit över hos R&P medan vi var i Helsinborg. Efter skördefesten gick vi hem med Harry och åkte sedan till IKEA för lite shopping. Köpte lite behövligt till lägenheten så som nya handdukar, matlådor, en liten stekpanna, en mysig renfäll osv. Åt lunch där innan vi stack hem och pluggade/vilade innan vi skulle ut och äta på Rose Garden med Payam och Lovisa. Efter buffen där man blev tokproppmätt följde dom med hem till oss där vi spelade lite kort och galenpanna. Även det en mysig och lyckad dag! Igår måndag var det back to reality med plugget och städning. Mötte dock upp Danny på stan en sväng efter hans skola, köpte ett skohorn i järn som vi inte hittade på IKEA i söndags, köpte även lite annat kul till lägenheten som jag kan visa senare. Åt lunch på subway innan vi gick hem och jag bakade bullar efter mormors gamla recept som jag hittade när vi tömde hennes lägenhet. De blev precis som hon brukade göra 🙌🏻. På kvällen blev det bara slapp i soffan framför serier medan Danny var iväg och spelade innebandy. Idag ska jag tillbaka till jobbet, men börjar inte förrän 14.45 så först blir det plugg och en promenad med Harry i det fina höstvädret. Ha en bra dag alla! 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0